|
ウェブサイト
Web Site
外部リンクです。
Uri of organization web site that provide valuable resources.
|
岐阜物理サークル
|
~楽しむ=学ぶに値する文化・科学を求めて~
野良猫学会:「ガリレオのリンチェイ(山猫)学会はずっと4人だったんだって。近代科学発祥の源泉だろう?」「ウン,Wild Cat(山猫)のように鋭く自然を見つめるってことらしい」「じゃ俺たちはノラネコってとこか。ゴミ箱を漁ってガラクタをかき集め・・・・」「でもいかなる権力にも媚びず自由に生きる,のらねこの逞しさとプライドもあるゾ」(公式webより)
Famous scientist Galileo established Rinchey Academy. It means wild cat. So, we established "NORA-NEKO" Academy. "NORA-NEKO" means stray cats in Japanese. Stary Cats is nickname of Gifu Physics Circle. Gifu Physics Circle is japanese teachers groupe of physics. We started 18 years ago. We are serching something value to reserch for learning and studying physics.
|
ネイチャー
|
Nature誌をはじめとする影響力の高い学術誌を出版しているグループ。生命科学を中心としたデータベースや、フォーラムなどの様々なサービスをオンラインで提供している。
Nature Publishing Group is a publisher of leading journals such as "Nature". It also provides online databases and services.
|
不登校サポートナビ
|
不登校からの復学を支援する学校・教育機関のポータルサイト
A Japanese portal site that support returning to school from the state of school refusal.
|
国際太平洋研究センター
|
アジア―太平洋地域にフォーカスした国際的な気候研究センター
International climate research center with a focus on the Asia-Pacific region.
|
NPO法人ガリレオ工房
|
特定非営利活動法人(NPO法人)ガリレオ工房は、「科学の楽しさをすべての人に」伝えるための様々な取り組みを行う創造集団です。身近な材料でできる実験の開発を、毎月行っている例会で紹介し合い、年間数十の実験を工夫しています。開発した実験は会員向け通信のほか新聞や雑誌、本などで紹介しています。(公式webより)
エコール・ポリテクニク
|
フランス革命後期に、フランス軍技術将校を育成するために、自然科学を基礎として体系的に技術を教育する高等教育機関として発足した。現在はフランスの理工系エリートを養成するための高等教育機関である。
DWDドイツ気象局
|
ドイツにおける気象、気候観測および、情報サービス提供を行う機関。
Weather and climate resource of Germany.
|
日本襖振興会
|
ふすまに関する広報や改善・改革を提案し、和文化の啓蒙と襖業界の活性化を考える。
Nihon Fusuma Shinkoukai provides information on Fusuma, and propose improvement of Fusuma culture.
|
米村でんじろうサイエンスプロダクション
|
米村でんじろうサイエンスプロダクションの掲げる「 3E 」とは、E ducation , E ntertainment , E xperimentの頭文字をとったものであり、Education=教育 と Entertainment=楽しさを繋ぐ掛け橋としてのExperiment=実験をプロデュースしていく、という当社の理念を表しています。科学というものの魅力は受験勉強しただけでは十分にわかりません。当社では学べるだけでなく面白く、面白いだけでなく学べる実験が盛りだくさんの、サイエンスショーや実験教室を多数行っています。それにより子ども達の創造力を伸ばし、成長の手助けをするとともに、科学の持つ不思議さ・楽しさを幅広く伝えていきたいと考えております。
Our company's 3E, Education, Entertainment, and Experiment. The appeal of science cannot be fully understood just by studying for exams. "Not just learning but also having fun, and not just having fun but also learning." (from about us)
|
NHK_for_School
|
学校での学習に役立つ番組,動画集。
カラダノート
|
育児、妊娠・出産、日常生活の家族の健康情報
大科学実験
|
この番組で扱う実験は、「1.7kmの道に86人が一列に並んで音の速さを調べる」「50mのクジラ型ソーラーバルーンで人を持ち上げる」など、スケールの大きなものばかり。実験部分の映像はすべて実際に撮影し、コンピューターグラフィックスは使いません。撮影技術を駆使(くし)した説得力のある映像で、あなたの科学への好奇心をかきたてます。3色のコスチュームに身を包んだ“実験レンジャー”たちが、時には自らの体も道具にしながら実験を遂行(すいこう)。試行錯誤(しこうさくご)を繰り返しながら、大規模な実験を成功させ、自然界の法則を検証・解明していく姿を通して、小学生から大人までの幅広い世代に科学の楽しさと奥深さを伝えます。(公式webサイトより)
モータ開発設計研究室
|
モータ開発設計研究室は、モータ開発の現場で使える技術情報の提供を目標としたサイトです。設計ノウハウ,磁場解析技術(CAE解析技術)に関する情報を提供しています。
Website to provide technical information on designing and development of the motors.
|
J-PARC_大強度陽子加速器施設
|
J-PARC (Japan Proton Accelerator Research Complex) は、素粒子物理、原子核物理、物質科学、生命科学、原子力など幅広い分野の最先端研究を行うための陽子加速器群と実験施設群の呼称です。
J-PARC consists of a series of world-class proton accelerators and the experimental facilities that make use of the high-intensity proton beams.
|
tenki.jp 日本気象協会JWA
|
日本気象協会による天気予報、気象・気候情報に関する情報提供サイト。
This site provides information on weather forecast and climate of Japan.
|
くらしの安全情報_東京
|
商品やサービスなどの安全性に関する情報を提供する、くらしの安全情報ホームページ
This site provides information on the safety of goods and services in the daily life.
|
東京都健康安全研究センター
|
東京都健康安全研究センターは、食品や薬品、環境などの監視や試験および研究を行う。
The purpose of this institute is to monitor and test foods and drags, and to build a system that covers preceding research works, monitoring, testing, controlling and communicating.
|
初歩の物理
|
初歩の物理の学習サイトです。
A Japanese online learning site for introductory physics.
|
国立教育政策研究所
|
国立教育政策研究所は、昭和24年に「教育に関する実際的、基礎的研究調査を行う機関」である「国立教育研究所」として発足し、その後約半世紀を経て、平成13年、中央省庁等改革の一環として、目的及び業務を「教育に関する政策に係る基礎的な事項の調査及び研究に関する事務」と改め、併せて名称を「国立教育政策研究所」と改めた上で、教育行政に関する政策研究所として再出発しました。(「ご挨拶」より)
The National Institute for Educational Policy Research (NIER) started out as the National Institute for Educational Research in 1949 as an institute that conducts practical and basic research in education. Half a century later, in 2001, our mission and responsibilities were revised, as part of the reform of the government structure, to administration regarding basic research and studies on policies related to education and the name of the institute was changed to the present National Institute for Educational Policy Research. (from about us)
|
美浜発電所
|
粒子探検
|
天文雑誌 Astronomy.com
|
ベストセラー天文学雑誌の出版社。マルチメディアを用いた種々のコンテンツを提供している。
Best selling magazine of Astronomy. It also provides information and services concerning Astronomy.
|
不登校心理療法センター
|
不登校、摂食障害、ひきこもり、うつなどのカウンセリング
Wolframデモンストレーションプロジェクト
|
Mathematicaを利用してのWolframによる多岐にわたる分野のデモンストレーション。
東芝科学館
|
株式会社東芝の科学館。民間企業による科学館の草分けであり、創業当時からの技術の展開を知ることができる。からくり儀衛門といわれた田中久作はその創業者のひとりであり、館内にも彼の作である江戸時代の和時計の傑作、万年自鳴鐘の再生品が展示されている。
The corporate history of technical innovation and hands-on experiences are provided in the museum.
|
基本件名標目表トピックマップ(日本)
|
日本図書館協会の基本件名標目表のトピックマップ
A topic map site for Basic Subject Headings of Japanese Library Association.
|
日本銀行
|
日本銀行法では、日本銀行の目的を、「我が国の中央銀行として、銀行券を発行するとともに、通貨及び金融の調節を行うこと」および「銀行その他の金融機関の間で行われる資金決済の円滑の確保を図り、もって信用秩序の維持に資すること」と規定しています。
また、日本銀行が通貨及び金融の調節を行うに当たっての理念として、「物価の安定を図ることを通じて国民経済の健全な発展に資すること」を掲げています。
うつアカデミー
|
うつ病の原因や症状から、治療、接し方などひろく知識提供しています。
うつ病は、何に対しても前向きな気持ちになれなくなる疾患であり、気分障害の一つに数えられます。
うつ病になってしまうと今まで当たり前のようにこなしていたことができなくなったり、好きだったはずのことも楽しいと思えなくなったりします。
そんなうつ病の症状を改善させるために、抗うつ薬による投薬治療や認知療法などが行われます。
それに加えて、患者をしっかり休ませることが非常に重要となります。(本文から)
放射線診療への不安にお答えします
|
放射線診療場面での医療従事者の患者対応の質の向上のために、リスクコミュニケーションの視点から、放射線診療の説明のあり方とその基礎となる最小限の知識集。
It promotes the research for improving the skill of risk communication on radiology.
|
大飯発電所
|
若狭湾に面する、福井県大飯郡おおい町にある関西電力の原子力発電所。総出力471万kWで関西最大。
ローマクラブ
|
ローマクラブの使命は、人類が直面する重大な問題を特定、分析し、一般市民と主要な意思決定者とにそのような問題を伝えることを通じて変化をもたらすためのグローバルな触媒となることである。
The mission of the Club of Rome is to act as a global catalyst for change through the identification and analysis of the crucial problems facing humanity and the communication of such problems to the most important public and private decision makers as well as to the general public.
|
文部科学省(MEXT)
|
文部科学省のwebサイト。教育、科学技術関係の行政に関する情報が集中している。
Website of the ministry of education, culture, sports, science and technology, Japan.
|
科学技術政策、内閣府
|
内閣府の科学技術政策のウェブサイト
The web of cabinet on the science and technology policy in Japan.
|
家電watch
|
家電品やその利用、節電などに関する情報サイト。
News and information site of Japanese major appliance industry.
|
長野県総合教育センター教育情報
|
長野県総合教育センターの提供する初等中等教育に関する多様な教育情報ポータル。
A portal for information on education by Nagano Prefectural Comprehensive Education Center.
|
はなまる理科学習サイト
|
小学校理科の授業の復習に使うことができる。ゲームや確認問題がある。
It can use for review of a lesson of elementary school science. There are a game and a check problem.
|
元素の周期律表
|
クレーン・クラブ
|
トランスペアレンシー・ジャパン
|
NPO法人トランスペアレンシー・ジャパン(Transparency International Japan 略称:TI-J)は、世界の110カ国に拠点をもつ国際NGOトランスペアレンシー・インターナショナル(Transparency International 略称:TI)の日本支部です。
TI-Jは、国内・国外において、汚職・腐敗の防止を促す社会システムを構築、腐敗との闘いをリードする市民社会組織として腐敗のない世界の実現を目指しています。(webページより)
One global movement sharing one vision: a world in which government, business, civil society and the daily lives of people are free of corruption.
In 1993, a few individuals decided to take a stance against corruption and created Transparency International. Now present in more than 100 countries, the movement works relentlessly to stir the world’s collective conscience and bring about change. Much remains to be done to stop corruption, but much has also been achieved, including:
the creation of international anti-corruption conventions
the prosecution of corrupt leaders and seizures of their illicitly gained riches
national elections won and lost on tackling corruption
companies held accountable for their behaviour both at home and abroad.
|
伝わるデザイン
|
研究者を対象にした学会発表や研究室のゼミ発表、研究者でない人を対象としたアウトリーチ活動などの科学コミュニケーションにおいて、研究者や学生は、自身の成果やアイデアを正確にかつ効果的に聞き手(聴衆や審査員)へ伝える必要があります。これらのことを意識せず、ただ闇雲に発表するだけでは、コミュニケーションは成立しません。発表者は、伝える工夫をして伝わるプレゼンテーションをしなければなりません。本サイトでは、伝わるプレゼンテーション資料に必要なデザインの基本的なルールやテクニックを「読みやすく」「見やすく」「見栄えよく」の3つの項目にわけて紹介していきます。(from top page)
高エネルギー加速器研究機構KEK
|
KEKは、巨大加速器を用いて電子や陽子などを光速近くまで加速して高エネルギー実験を行い、物質の根源や宇宙に関しての基本的な謎を解き明かそうとしている。
KEK is a research center of high energy physics. Research scope includes most basic questions about the universe, matter, and life.
|
ひのどんぐりクラブ
|
日野市内の小学校や中学校の環境学習や自然をテーマにした野外活動をサポートするボランティア団体。
A volunteer circle to support activities of elementary school and junior high school environmental education.
|
自転車保険.net
|
自動車保険に関する日本のサイト
A web site on the bicycle insurance in Japan.
|
W3C
|
ワールド・ワイド・ウェブ・コンソーシアム (W3C) はWebの長期的成長のための標準化を行う国際委員会。
The World Wide Web Consortium (W3C) is an international community that develops standards to ensure the long-term growth of the Web.
|
LHCアトラス実験
|
2008年,物理学者たちは14年の歳月をかけて史上最高のエネルギーを生み出す装置LHC(ラージハドロンコライダー)を作り上げました。27kmもの円周があるトンネルを反対方向に加速された陽子や鉛核イオンが正面衝突することで,宇宙開闢直後の状態を再現します。そこでは,神の素粒子と呼ばれる「ヒッグス粒子」や,宇宙の24%を占めるといわれるダークマター候補のSUSY(スージー)粒子の発見,そして誰も予想しなかった宇宙を支配する深遠な物理法則の発見が期待されています。
アトラス装置は世界から約3000人の物理学者が協力して作り上げたこれらの謎に迫る実験です。日本グループは装置の建設から物理解析まで、その第一線で活躍しています。このページから日本の皆さんと歴史的な発見の時をご一緒したいと思います。
Web site of the ATLAS experiments in CERN.
|
IAEA国際原子力機関
|
国際原子力機関IAEAは原子力の平和利用と、軍事転用の監視・防止のための国際機関。
International Atomic Energy Agency (IAEA) is the world's center of cooperation in the nuclear field. It was set up as the world's "Atoms for Peace" organization in 1957 within the United Nations.
|
サイエンス_チャンネル
|
科学技術振興機構による科学技術関連の番組制作
Production of TV programs of science and technology by Japan Science and Technology Agency.
|
青少年のための科学の祭典
|
「青少年のための科学の祭典」は、理科や数学あるいは科学技術といった分野の実験や工作を一同に集めて来場者に楽しんでもらうイベントです。「青少年のための科学の祭典」では、ふだんの授業で使用することができる「ネタ」がたくさんあります。なぜなら、出展している方の多くは、現役の学校(小学校・中学校・高等学校…)の先生方だからです。 (公式webサイトより)
日本水素・燃料電池実証プロジェクト
|
JHFCは、燃料電池自動車と水素ステーションの実用化を目指して研究・活動を行っています。
Research project of JHFC
|
ワオ!科学実験ナビ
|
ワオコーポレーションによる科学実験ナビサイト。理科の実験のビデオやレシピが登録されている。
Wao Corporation provides science experiment navigation and videos of experiments.
|
珪藻プロジェクト
|
ケイソウプロジェクト (DiatomProject) は東京学芸大学真山研究室を中心とした研究者グループ、世界各国の研究協力者、およびその支援者によって運営されるプロジェクトです。国内外へのSimRiverを用いた授業や講座の取り組みや、河川環境学習の機会が広がっていくことを目的としています。この取り組みは「珪藻を用いた生物教育プロジェクト」を発端に始まりました。(珪藻プロジェクト)
The DiatomProject is supported by collaborating researchers from around the world, under the guidance of the Mayama lab at Tokyo Gakugei University. The goals include promoting peoples' awareness of the aquatic environment by using SimRiver and its supplementary materials at this website, moreover, we hope to deepen understanding and cooperation among individuals from all countries by comparing learning outcomes. (Diatom Project)
|
生物百科
|
世界の生物の生息地や生態系情報の集積サイト。
Digital resource of world's biodiversity.
|
国際ダム委員会
|
グローバルなダム問題について検討する国際委員会
The commission debate global dam issues.
|
国際度量衡局(BIPM)
|
BIPMは世界で1つの一貫した国際単位系(SI)を実現するための基礎を提供する国際的研究機関である。
The task of the BIPM is to ensure world-wide uniformity of measurements and their traceability to the International System of Units (SI).
|
世界野生生物基金
|
WWFは、地球上の生物多様性の保存のために機能する国際的非政府組織。
WWF is an international non-govermental organization, and it works to preserve the diversity of life on Earth.
|
ユング心理学の世界へようこそ
|
混沌としていて、人の心はもちろんのこと、自分の本心さえも見えにくい現代社会。自分自身との「対話」を重視したユングの心理学は、現代を生きる私たちに何らかのヒントを与えてくれるハズです。
気候変動に関する政府間パネル
|
原子力安全委員会
|
原子力安全委員会は原子力基本法、原子力委員会及び原子力安全委員会設置法及び内閣府設置法に基づき設置されています。原子力安全委員会は、専門家の立場から、科学的合理性に基づいて、安全確保のための基本的考え方を示し、改善・是正すべき点については提言や勧告を行うことによって、行政機関や事業者を指導します。また、情報公開や国民との対話を進め、原子力安全への信頼を高める努力を続けます。
Mission of the Nuclear Safety Commission (NSC) ranges from planning, deliberation, making decisions on regulations and policies related to nuclear safety, to the prevention of radiation hazards.
|
カーン・アカデミー
|
カーン・アカデミーは無料のオンライン学校
The Khan Academy provides a world class online education.
|
有機農法国際連合
|
有機農法の原理にもとづき、生態的、社会的、および経済的に健全なシステムを国際的に適応することを目的とする。
The aim of IFOAM is the worldwide adoption of ecologically, socially and economically sound systems that are based on the principle of organic agriculture.
|
OECD_PISA
|
OECDの「生徒の到達度国際調査」では、15歳の生徒を対象に、かれらがいかに未来への挑戦に備えているかを調べている。
OECD Programme for International Student Assessment (PISA) carries out surveys of 15-year-olds on how well they are prepared for future challenges.
|
日本分析センター
|
環境放射能、放射線を中心に幅広く各種分析を行う分析専門機関。
A research center that provides a wide range of analysis such as environmental radioactivity.
|
内閣府
|
内閣府の政策、審議会・懇談会、統計情報・調査報告などを提供。
Festo_Bionic_Learning_Network
|
Festoと大学、研究所、他企業との自然現象にインスパイアされた技術開発。
Festo cooperation and other organizations develop technologies inspired by nature.
|
福岡水素エネルギー戦略会議
|
水素生成、貯蔵、輸送から利用まで一貫した研究開発と実証活動を行う。
It carries out research and demonstration projects from generation, storage, transportation to utilization of hydrogen energy.
|
ハイテック・ハイ
|
HTHは2000年創立のSan Diego公立チャータースクール。14のチャータースクールのネットワークとなり、K-12の生徒5350名を擁する。教育大学を併設。HTHは生徒に知識の実地応用を歌詞、宿題や問題集練習、教科書はほとんど、あるいは全くない。カリキュラムはあるが生徒自身のプロジェクトが行われる。
Developed by a coalition of San Diego civic leaders and educators, High Tech High opened in September 2000 as a small public charter school with plans to serve approximately 450 students. HTH has evolved into an integrated network of fourteen charter schools serving approximately 5,350 students in grades K-12 across four campuses. The HTH organization also includes a comprehensive adult learning environment including a Teacher Credentialing Program and the High Tech High Graduate School of Education, offering professional development opportunities serving national and international educators.
|
IIEDウェブサイト
|
IIEDは持続性成長に関する国際的独立研究機関
IIED is an independent international research organization for sustainable development.
|
関西電力
|
視覚リテラシー
|
ビジネス、コミュニケーション、エンジニアリングで大きな役割を果たす視覚リテラシーに関するe-Learningサイト。
This e-learning site focuses on a critical, but often neglected skill for business, communication, and engineering students, namely visual literacy, or the ability to evaluate, apply, or create conceptual visual representations. (visual-literacy.org)
|
仕事の未来センター
|
仕事の未来センターは、新規の技術や労働、新しい労働者により、労働がいかに変化していくかを検討している。
The Center for the Future of Wor has a charter to examine how work is changing, and will change, in response to the emergence of new technologies, new business practices, and new workers.
|
サイエンス・デイリー
|
インターネット上での最もポピュラーな科学ニュースサイトの一つ。サイエンス、健康、環境、技術などについての最新ニュースを常時更新している。
One of the Internet's most popular science news sites. It provides news and in-depth articles in science, health, environment and technology.
|
ザ・トゥルー・コスト
|
科学技術が支える物質主義と、消費者資本主義は、人々を物質に貪欲にし、大量消費を促す。グローバル企業は途上国の労働者を犠牲にして、低価格大量消費を促し、廃棄物で途上国の環境を破壊し、収益を集中する。先進国の綿花農場でも、遺伝子組み換え種子と農薬および殺虫剤をグローバル企業が独占し、農家に高額で販売する。大規模な生態系への影響、人体への影響は証明されていない。根本的に、システムを転換して利益を分け合う社会にならなければ、人権や自然は物質やマネーの2の次とされ、科学的知見の健全な使用も無視されるのではないか。
ザ・トゥルー・コスト
|
ランチよりも安くTシャツが買える時代。
ファストファッションの登場というファッション産業の「革命的」な大きい変化 が訪れて、いつの間にか、日常のひとつになってしまった今の世界。
なぜこんなに安く服が売られるのか?
そこには必ずカラクリがあるはずなのに、動いている流れがあまりにも大規模で、実感を持って考えられる規模を超えてしまっている。
PhET インタラクティブ・シミュレーション
|
コロラド大学のPhETプロジェクトにより、物理、化学、生物、地学などにわたる、多数の、楽しく、分かりやすいシミュレーションが公開されている。
Fine, interactive, research-based simulations of physics, chemistry, biology, earth science, mathematics, etc., are provided by the PhET project at the University of Colorado.
|
米国国立美術館
|
1937年に設立された米国の国立美術館。オンラインツアーなどが充実している。
The National Gallery of Art is an art gallery of United States created in 1937. The web site offers rich online tours and various information.
|
ユネスコ世界遺産オフィシャルサイト
|
ユネスコの世界遺産オフィシャルサイト
Official site of the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization World Heritage Center.
|
子どもの貧困対策法情報提供ページ
|
このホームページは、平成26年1月17日に施行された「子どもの貧困対策法」(正式名称:子どもの貧困対策の推進に関する法律)、および平成26年8月に閣議決定された大綱(法律の指針)について、ひとりでも多くの方に知って頂くことを目的として、できるだけ分かり易く解説をしています。
生物多様性条約第10回締約国会議
|
開催年2010年は国際生物多様性年であり、生物多様性が人間の福利にとって不可欠であることの認識を高めている。COP10では遺伝資源へのアクセスと利益配分に関する国際的枠組みをまとめる予定である。
The tenth meeting of the Conference of the Parties to the Convention on Biological Diversity.
|
サイバーサイエンス3D
|
学習と探索インタラクティブな3D科学コンテンツのための教育用ソフトウェアのウェブサイトです
Educational software for learning and exploring interactive 3D science content
|
まなぼう:経済について楽しく学べる
|
経済について楽しく学べるサイト(野村ホールディングスと日本経済新聞者が運営)
NHK考えるカラス
|
考えるカラス 〜科学の考え方〜
UNESCO:ICT活用教育研究機構
|
IITEは、教育でのICT活用の分野で、技術的支援や専門性を供する中核的研究拠点である。
IITE’s mission is to serve as a centre of excellence and provider of technical support and expertise in the area of ICT usage in education.
|
データえっせい(舞田敏彦)
|
統計を駆使して教育社会学に関連した分析を公開している、舞田敏彦氏のWebサイト。
微生物の生活
|
Microbial Life Educational Resourceは微生物の生態、多様性、進化に関する資料を提供する。
Microbial Life Educational Resource (MLER) provides resource of information about the ecology, diversity and evolution of micro-organisms.
|
ベガ科学ビデオ
|
ベガ科学信託は、自然科学、技術、工学、数学に関する番組のプラットホームを作成している。
The Vega Science Trust has created a broadcast platform for the science, technology, engineering and mathematics (STEM) communities, so enabling them to communicate on all aspects of their fields of expertise using exciting Internet opportunities.
|
欧州原子核研究機構
|
加速器を用いた素粒子物理学および原子核物理学の研究。他に有用な関連技術の開発を行う。
World's largest particle physics laboratory, situated in the northwest suburbs of Geneva. It provides the particle accelerators and other infrastructures for high energy physics.
|
ブダペスト会議(UNESCO website)
|
Science is a powerful means of understanding the world in which we live and it is also capable of yielding enormous returns that directly enhance socio-economic development and the quality of our lives. Scientific advances over the last fifty years have led to revolutionary changes in health, nutrition and communication; moreover, the role of science promises to be yet greater in the future because of ever-more-rapid scientific progress.
Meanwhile, humanity is being confronted with problems on a global scale, many - such as environmental degradation, pollution and climatic change - provoked by the mismanagement of natural resources or unsustainable production and consumption patterns. Even if the technology implicated in these problems can be said to have stemmed from science, we cannot hope to resolve these problems without the correct and timely use of science in the future.
And yet, in spite of the opportunities it offers us all, science itself is facing wavering confidence and uncertain investment, as well as dilemmas of an ethical nature. These problems can only be solved if the scientific and business communities, governments and the general public are able to reach, through debate, a common ground on science with respect to the service it is to provide to society and a new commitment to science from society in the years to come.
In convening a World Conference on Science for the Twenty-First Century: a New Commitment, from 26 June to 1 July 1999 in Budapest, Hungary, the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) and the International Council for Science (ICSU), in co-operation with other partners, provided a unique forum for this much-needed debate between the scientific community and society. (from Overview)
|
フリーダム・ハウス
|
フリーダムハウスは、世界における自由の普及のための独立監視機関である。
Freedom House is an independent watchdog organization dedicated to the expansion of freedom around the world.
|
国際核安全センター
|
国際的に原子炉の安全性を増進する組織。原子炉の安全な技術を前進させ、核エネルギーの安全性情報のオープンな交換の実現を目指す。
It intend to improve nuclear power reactor safety worldwide. Its goal is to develop enhanced nuclear safety technology and to promote the open exchange of nuclear safety information among nations.
|
MITのオープンコースウエア
|
無料で学習できるMITのコースウエア
Numerous amount of free lecture notes, exams, and videos from MIT.
|
植物図鑑
|
身近な植物の図鑑。観察時期により分類した写真集。撮影場所は神奈川県三浦半島。
Pictures and descriptions of plants familiar in the daily lives. Photos were taken in Miura Peninsula in Japan.
|
WRIウェブサイト
|
国際資源研究所は、地球を守り、人々の生活を向上するために環境に関する研究を行う環境シンクタンクである。
WRI is an environmental think tank to protect the earth and improve people's life. Its goal is to move human society to live in ways that protect Earth's environment and its capacity.
|
ウィキペディア
|
誰もが編集できるオンライン百科事典
The free encyclopedia that anyone can edit.
|
きゃりーオフィシャルブログ
|
きゃりーぱみゅぱみゅのウェイウェイブログ
An official blog site of Kyarypamyupamyu.
|
イノベーション25
|
イノベーションは、社会のもの、仕組みなどに対して、全く新しい価値をもたらす。
An website for the innovation 25, which aims at a developed country until 2015 based on the innovations in science and technologies2.
|
EMANの物理学
|
基礎から高度な物理学まで、物理学の諸概念を深く考察して優しく説明する優れたwebサイト。書籍にもなっている。
学研きっずねっと
|
「学研キッズネット」は、小・中学生たちに楽しくインターネットを体験してもらうことを目的に1996年4月にスタートし、「学習」「科学」など学研の雑誌との連動、フォーラムやチャットなどのオンラインコミュニティの設置など、小・中学生だけにとどまらず、子どもと関わるすべての人を対象にした豊富なコンテンツを紹介し続けています。
"Kizzunetto Gakken " is launched in April 1996 with the goal to get our school children enjoy the Internet experience, "Learning" "Science" magazine and Ken Satoru work, such as forums or chat And the establishment of online communities, not only school children, continue to introduce content-rich aimed at everyone involved with children.
|
ワールドマッパー
|
Worldmapperは、様々なデータを表示する世界地図を提供しています。
Worldmapper provides a collection of world maps with numerous kinds of data.
|
英国国営放送
|
BBCは英国国営放送であり、世界最大の放送組織でもある。BBCは、情報、教育、エンターテイメントの番組を通じて人々の生活を豊かにすることを指命としている。
BBC is the British national broadcasting organization. It is also the largest broadcasting organization in the world. It states that its mission is to enrich people's lives with programmes that inform, educate and entertaion.
|
TIMSS&PIRLS
|
TIMSS(国際的数学および科学学習の潮流)は4学年と8学年の数学と科学の達成度を測定している。PIRLS(国際的な読解リテラシーの進展)では4学年の読解のトレンドを測定している。
For the past 20 years, TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) has measured trends in mathematics and science achievement at the fourth and eighth grades. For the past 15 years PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) has measured trends in reading comprehension at the fourth grade.
|
気象庁
|
気象庁は大気、海洋、地球環境に関する観測、研究、予測を行う。
JMA monitors the earth's environment and forecasting natural phenomena related to the atmosphere, the oceans and the earth.
|
愛知物理サークル
|
愛知物理サークルは,自主的な物理教育の研究会で,今から30年くらい前に発足した物理の教師の集まりです。サークル発足当時は「物理はわからない,おもしろくない,くだらない」という生徒の声にどう応えるか,ということがテーマでした。(公式webサイトより)
学習理論.com
|
教育の研究と実践のための学習の理論とモデルの知識ベースです。
Theories and Models of Learning for Educational Research and Practice. This knowledge base features learning theories that address how people learn.
|
もんじゅ高速増殖炉
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|